Tärisin, vapisin, kramppas niin naamasta kuin pohkeestakin.  Olin vasta hiljattain, syvältä masennuskaivostani, päässyt takaisin ns. normaaliin maailmaan. Bussi myöhässä, vitutus lievä. Bussia ei tulekaan, vitutus keskisuuri. Seuraavaan bussiin aikataulun mukaan 35 minuuttia. Jäätävä keli, -20c ja saatananmoinen hevonperseentuuli. Parin kilsan säteellä ei edes R-kioskia, kuppilasta puhumattakaan. Koitin soittaa HSL:n neuvontaan,  pääsin vain jonoon kuuntelemaan mieltä lämmittävää flamencoa. Sormen- ja varpaanpäät jäässä alkoi toivo hiipumaan. Sieltä sitten 55 minuutin jälkeen koitin heilauttaa käsivarren paikalla olevaa pakastekalaa bussille, jossa lähemmässä tarkastelussa lukikin "siirtoajo". Vihdoin Sekin sieltä! Jumalauta ku kaikki kymmenen pakastesilakkaa alko sulaan samanaikaisesti, koko 25 minuutin matkan ajan. Lopulta pääsin paikalliseen kiinalaisten pitämään baariin, olo kuin talvisodasta selvityneellä rintamakarkurilla. No eikös samantien denaturoitunut baariruusu, paremminkin sosiaalitukensa juuri saanut sössöttävä ryhävalas änkes istuun samaan pöytään avaten turpansa joka sitten ei kiinni enää mennytkään: "Mä varmaan voin istuu tähän - ihan sairaan hiljasta - mä haluun jutella onhan se ok - ai tää on niin hyväbiisi- kuunteletsä radiosuomipoppii - tää on , eiku mä annan sulle vinkin; veljeksistä toinen, se nuorempi- vittu kuuntele tota kertsii, mielettömät sanat juppihippipultsari- aisäettiedä, no voin mä sulle kertoo..."  Mun pakastesilakat ehti sulaan, kalanhaju tais tulla vastapuolen pöytää , sain vain suustani "Öö..." ja siitähän tää vaahtoturpa innostu: "Neljäs ruusu, aisäetmukatiennytnonytsittiedät!!!" "Ootsä koskaan rakastunu silleen oikeesti, et sä tiedät et on tasan se yksi tyyppi???" "Öö..." "Just tollanen asenne teillä kaikilla saatanan miehillä aina on..." "Öö..." "Mut me ei voida olla Masan kaa yhdessä, vaikka meil on yhteinen lapsi, ainakin luulen nii." "Masa puukotti mua. Mut tiedän ja sekin tietää sen sydämessään, et se oli rakkaudesta!" "Mun 13v ja 16v. lapset on sijaiskodeissa, toinen Vihdissä ja toinen kait Karkkilassa, mut se karkas viime viikolla"  "Öö..."  Ryhävalas ryysti lonkerotuoppinsa huikalla ja määräsi kiinalaisen tuomaan uuden, josta ryysti puolet, tonikit suupielistä valuen. "Kuuntele! Eppunormaalin biisi mätahdonrakastellasinua on just sulle! - heheheheheheheee tsoukki tsoukkina, mä oon vähä tämmönen suustani, hei ethän sä ny oikeesti tosta loukkaantunu, kato mä oon tämmönen kimma et elämä on opettanu sanoo asiat just silleen ku ne on hihihihihihihihihiiiii!!!" Ja sit ryhävalas imas loput lonkasta ja käski kiinalaisen tuomaan uuden: "Ilman jäitä, eksä Vindi vieläkään ooo oppinut?! Mun pitää kouluttaa sut Vindi uudestaan, kato mä juon AINA lonkkaa ilman jäätä, paina se ny mielees Vindi!!! Heheheheheheeeeee!!!! Aikakauheeta mä oon välillä tämmönen hihihihiii, mut elämä on opettanu, tiätsä silleen sanoo mitä ajattelet tajuutsä hei?!  Hihihihihiiiiiiiii!"  "Öö..."  "Eksä kuuntele suomipoppii???" "Hei mikäs sä oot noin hiljaa, onks mussa sun mielestä jotain vikaa?! Hehehehehehhhehheeeeee, eivais,mul on hyvä itsetunto ja kylmä seuraa saan aina jos vaan haluun...heheheheheheheheheheheeee!!! Aika kauheeta, kylmä oon aika...!!!" Kun se taas alko ryystään sitä lonkeroa tuopistaan,  katsoin suurieleisesti huoli kasvoillani kelloon ja kysyin mukamas tietämättömänä (klo 21.44): "Mihin asti toi S-market on auki?"  "Kymmeneen, miten nii???" Kuravettä huulet limavaahdossa ryystävälle ryhävalaalla meni touhutipat väärään kurkkuun ja leveä hymy muuttui salamana pidätellyksi raivoksi: "Et kai sä saatana kuvittele jättäväs mua yksin tähän, voi vittu miten ylpee kundi!! Et sä ny niin hyvännäkönen oo, mitä vittuu säkin kuvittelet itsestäs, saatanan paska!!! - - - _ _ _ - - -  eiku sorisorisorisori kultsi, anna anteeks, mä oon vähä tämmönen, mä oon tottunu sanoon asiat suoraan, hei ethän sä ny suuttunu ihan oikeesti???  "Öö...joooo (VITUNKO VÄLII)... nyt kyl pitää mennä ostaa safkaa, aamulla taas duuniin...  ja käteenkin ajattelin vetää ja erityisesti just nyt rakastan hurmaavan kaunista vaimoani, joka ymmärtää kaikki kikkeliskokkelisjututkin ja vittu ime sä merihirviö sitä kuravettäs ja huku siihen saatanan lonkeroos ja työnnä noi riisipuikot poikittain sinne hetuloiden suuntaan ja toinen pari poikittain sinne poteroos...(tää kaikki jäi sanomatta). Ämmän naama oli vähemmän herkullinen yhdistelmä punaista veriappelsiini-ihoa, alkulimaa ja lonkerokiiltoa. Sen katse oli kyl ihailtavan murhaava, eikä se saanut enää sanaakan ulos sieltä ammottavasta kaiutunaukostaan. Vahingossa pieraisin pöydästä noustessani ja sulaneita pakastesilakoita heilauttessani.